آثار شناسی

آثار و علائم شناسی در ایران با توجه به وسعت کشور و نبود ارتباطات در کشور نقطه به نقطه متفاوت هست.
اینکه عده ای بیسواد با نام‌های مستعار حاجی و درویش و دکتر و پرفسور و... در تلگرام ملت رو با اراجیف خود سر کار گذاشته اند نشان از ساده لوحی  ملت هست که هر حرفی را باور می‌کنند.
بیشتر علائم در ایران به صورت کلیشه نیستند و تعداد کمی از علائم مثل علامت  عقاب هست که وجود غار و دخمه را بازگو میکند، با خواندن کتابهای شیادی ترکیه ای خود را علائم شناس معرفی میکنند، با مسخره کردن خود در کلاسهای تیغ زنی شرکت میکنند و مدرک علائم شناسی هم دریافت میکنند آخه به چه اعتباری؟ !!!؟؟ کپی کردن اراجیف کتاب ترکی که کاری ندارد بعد میگید کتاب چاپ کردیم؟؟؟
دوستان گرامی علائم شناسی فقط و فقط از روی تجربه ، خواندن و ترجمه سند و حفاری بدست می آید.
بررسی علائم طبق شرایط منطقه ، شرایط قرار گیری علامت، نوع علامت ، ساختمان و بنا و شکل و... بستگی دارد.
هیچ منبع درست و کاملی در مورد علائم شناسی وجود ندارد و ما همه این اراجیف ها را که صرفاً جهت تیغ زنی ملت چاپ شده اند را رد میکنیم.